onsdag 22 december 2010

Vinst åt 4 veckor i juli!

I fredags, den 17 december, hölls den årliga mediegalan på Filbornaskolan. Enbart över att vara nominerad var jag och Rebecka jätteglada då filmen ännu inte är helt klar och vi bara hade lämnat in ett utkast av den... En extern jury hade utsett vinnaren. Jag kom dit, 100 % säker på att inte vinna. Bara jättestolt över nomineringen, då det slutligen var dags att utse årets bästa rörlig bild produktion. Juryn kom upp på scen och motivationen löd:

Med en bra berättelse som grund förstärker man historien i ett mycket genomarbetat klipp, skådespel och foto. Man har använt sig av musik och scenografi på ett bra sätt för att förstärka uttrycket ytterligare. Vi fångades av historien och vill se fler produktioner av filmskaparna till... 4 VECKOR I JULI!

Va!?, en våg och förvåning sköljde över mig, jag kunde inte fatta de... Rebecka hoppade och studsade i extas. När jag slutligen fick resa mig, gå upp på scenen för att ta emot pris och tacka.

Ja, en bättre julklapp kunde jag verkligen inte fått! Efteråt blev det firande på Ebbas tillsammans med Rebecka och vår vän Frida.




Foto: Frida Svensson

Status är i varje fall nu att klippning och redigering har pågått hela hösten. Nu kvarstår finslipning och bearbetning. Vi vågar inte lova, då det sist tog mycket längre tid än vi förutspått, men jag kan säga att premiären mest troligen kommer hållas i januari/februari.

Vi ska försöka få klart en trailer och filmens poster som snart kommer hamna här på bloggen.

God jul & gott nytt år på er alla!
Kramar Emma

2 kommentarer:

  1. När kommer filmen upp på bloggen? :)

    SvaraRadera
  2. Filmen kommer inte att hamna på bloggen, den kommer däremot ha premiär i Helsingborg senare i vår. Mer infotmation om det kommer! :)

    SvaraRadera